Praga 2019 – 4t d’ESO

Del 9 al 13 de juny els alumnes de 4t d’ESO de l’Institut de l’Arboç, com a viatge escolar de final d’etapa, han gaudit d’uns dies a Praga. Durant hores recorren la ciutat fent un viatge en l’espai i en el temps que els permet construir en la seva memòria una nova i meravellosa experiència. L’anomenada ciutat dels mil campanars ha conviscut amb conflictes dinàstics, religiosos, polítics i socials, fet que l’ha portat a ser una ciutat barreja de moltes cultures al llarg dels anys. Situada a la vora del riu moldava i amb més d’un milió d’habitants és la ciutat més poblada del país. El seu casc antic ha estat declarat patrimoni de la humanitat i és una de les 20 ciutats més visitades del món.

Praga ha estat construïda i reconstruïda en diferents estils dels més variats, de manera que avui dia, tant podem prendre una cervesa en una bodega d’estil romàntic com contemplar les torres gòtiques i barroques d’algunes esglésies, admirar grans palaus rococó o trobar-nos amb art nouveau o arquitectura cubista. Des de la caiguda del comunisme, Praga va recuperar la seva tradició i celebra centenars de festivals de cine, música i literatura. Durant aquest viatge, també podrem visitar un camp de concentració per reviure un dels períodes més foscos de la història europea del s.XX.