Lectura en veu alta

El passat 26 d’abril, un alumne de l’aula d’acollida va prendre part en una de les semifinals del XV Certamen Nacional de Lectura en Veu Alta. Aquest certamen està impulsat, des dels seus inicis, per Fundació Enciclopèdia Catalana, que actualment l’organitza amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
Hi ha diverses categories, des de cicle mitjà de Primària fins a 4t d’ESO. L’Institut la Plana hi hatornat a participar aquest any, en la categoria de Timoners (alumnes nouvinguts). El jove de l’Índia, Sahejpreet Singh, ha representat el centre amb una excel·lent lectura.
Al certamen d’enguany s’hi han inscrit 1.009 centres d’ensenyament. Hi ha hagut 60 quarts de final. Una d’elles va tenir lloc a Vic, el passat 27 de març a Vic. De semifinals se n’han disputat 7. En Sahejpreet, acompanyat d’un petit grup d’alumnes de l’Aula d’acollida, hi va participar divendres passat, al Caixa Fòrum, de Barcelona. El certamen acaba amb una final, el 4 de juny, al Teatre Nacional de Catalunya.
Pels nostres joves ha estat una gran experiència, tant l’assistir als actes del certamen, com el desplaçament a Barcelona.