La lectura, com a base d’aprenentatge, esdevé un factor fonamental per a l’adquisició i desenvolupament de les competències bàsiques. Per això, la lectura és una prioritat en el nostre centre i en la tasca de tot docent.
Els eixos de la competència lectora que desenvolupen un Pla de lectura de centre són: saber llegir, llegir per aprendre i gust per llegir.
Cada aula disposa de biblioteca i l’alumnat destina diàriament la primera mitja hora de la jornada a llegir.
Enguany les biblioteques d’aula han vist incrementar de manera considerable els seus exemplars: donacions de particulars i de centres culturals, una subvenció per fomentar la igualtat de gènere del Departament d’Educació, provinent del Ministerio de la Presidencia, Relaciones con las Cortes e Igualdad i la inversió del centre, que els va cagar el tió.
També es porten a terme tot un seguit d’actuacions: registre de llibres, llibrets de lectura, campanyes de foment de la lectura, certamen lectura en veu alta, préstec de llibres de la Biblioteca Joan Triadú…