El 9nou: dia mundial d’anar a escola a peu.

Article publicat al 9nou el 6 d’octubre de 2022:

Alumnes de l’Institut La Plana de Vic se sumen a la celebració del dia mundial d’anar a peu a l’escola

Vol incentivar que infants i joves puguin desplaçar-se de forma sostenible disminuint l’ús del vehicle privat

El 5 d’octubre, se celebra el Dia Mundial d’Anar a Peu a l’escola; una diada que vol incentivar que infants i joves puguin desplaçar-se de forma sostenible disminuint l’ús del vehicle privat. És el cas de la Sofia i la Maria, alumnes de 3r d’ESO de l’Institut la Plana de Vic i cada dia, juntament amb la Júlia, queden a tres quarts de vuit del matí per anar juntes fins a l’escola. De casa al centre hi tenen deu minuts; un temps que, diuen, és més que assumible. Com elles, són molts els alumnes del centre que opten per anar a peu fins a l’escola. També hi ha qui opta per fer-ho amb bicicleta o patinet. Són fórmules que, a banda de ser més sostenibles, fomenta l’activitat física i disminueix el risc de patir malalties cròniques o obesitat infantil.