Carta d’Orientació 4t d’ESO

Departament d’Educació
Institut La Plana

Benvolguts/des pares i mares,

La present circular és per informar-vos de les diferents activitats, tallers, xerrades i entrevistes que tenim previstes fer per tal d’orientar els/les vostres fills/es de la manera més òptima per garantir una bona elecció de futur tant a nivell acadèmic com professional el dia de demà.
El mes de gener vam treballar de manera general les sortides que poden tenir amb el graduat o sense per tal de conscienciar-los sobre la importància de graduar, però també de fer-los veure que en cas que no es pugui graduar pel juny encara els queden algunes portes obertes. De fet, el nostre objectiu és assegurar-nos que segueixin amb la seva formació acadèmica, d’acord amb els seus interessos, actituds i aptituds.
Tanmateix, s’ha treballat el sistema educatiu en general perquè vegin les sortides, opcions i camins que tenen i/o poden tenir. Altres activitats inclouran un qüestionari d’interessos i un de més complert (http://queestudiar.gencat.cat/ca/orientacio/joves/conec-interessos/questionari-autoconeixement/) que els serà molt útil per veure quina seria la seva millor opció.
Pel juny haureu de signar un document anomenat Consell Orientador que serveix d’una banda perquè hi consti quina és la orientació que fa l’equip docent als vostres fills/es tenint en compte el seu perfil personal i acadèmic. En cap cas, és un document vinculant, és a dir, la decisió final la pren l’alumne/a, conjuntament amb la família; D’altra banda, aquests documents, un cop signats, es fan arribar al Consell Comarcal per tal que l’Ajuntament de Vic tingui constància de què passa amb els alumnes que finalitzen l’ESO. Per poder completar-lo adequadament, els/les alumnes hauran d’omplir un qüestionari (googleforms) amb informació personal.
El dia 28 de febrer es farà una Xerrada sobre batxillerat, cicles formatius i PFI per tot l’alumnat de 4t. El més interessant d’aquesta jornada serà la presència d’ex-alumnes que estiguin cursant qualsevol dels itineraris anomenats anteriorment. També comptarem amb la Isabel Sànchez de l’EAP. Ella farà una ponència sobre la importància de la formació. Un cop finalitzada la xerrada, tot/a aquell/a alumne/a qui vulgui una atenció més individualitzada, podrà fer-ho el mateix dia amb la Isabel de les 12:45 a les 14:00.
Per aquells/es alumnes qui des del principi tenien molt clar que un cop finalitzada l’etapa d’ESO volen seguir un CFGM, el dia 14 de març tindran lloc les Jornades Càpsula a l’Edifici del Sucre. Allà els/les alumnes podran informar-se de manera més personalitzada sobre els cicles en què estan interessats/des i les sortides professionals i/o acadèmiques. Cal dir que El dia 13 a les 19:00h de la tarda es realitzarà una xerrada a la Sala Auditori (Edifici El Sucre) destinada a les famílies i agents socioeducatius “ No sap què fer! Com podem ajudar els nostres fills i filles?” David Codina. Educant en Colors.
Us farem arribar tot el recull de fitxes i activitats a principis de març perquè també vosaltres els pugueu ajudar a decidir quin serà el millor camí a escollir. Al Moodle de l’institut hi trobarem tots els documents, incloent tota la informació quant a dates, portes obertes, pre-inscripcions, matrícules, documentació, etc. (Moodle( Aula Col·laborativa de 4t (Orientació).
Sabem i entenem que ara és un moment en el que cal prendre decisions. Hem d’insistir que l’error ha de ser vist com un aprenentatge, per tant, no han de tenir por d’equivocar-se. A part de tota la informació que us farem arribar, els/les tutors/es individuals dels/ les vostres fills/es es posaran en contacte amb vosaltres a finals de febrer-principis de març per tal de concretar decisions, opcions i anar en la mateixa línia. Creiem fermament que el treball conjunt entre pares i institut sempre dona els millors fruits. Per tant, endavant.

Restem a la vostra disposició,
Equip Docent de 4t d’ESO

Vic, 22 de febrer de 2019