Descripció del domini insjvfoix.cat i Google Apps

A l’institut tot l’alumnat disposa d’un compte dins del domini insjvfoix.cat. Aquests comptes aprofiten la tecnología de les Google Apps for Education (GAFE).

Les GAFE són un conjunt de solucions de software que Google ofereix gratuïtament als centres educatius sota el model de serveis en el núvol.

Els comptes donen accés als diversos serveis que integra Google (Gmail, Google Calendar, Google Drive, Google Sites…) i aquells altres que selecciona el centre.

gafe

Les GAFE respecten la privacitat dels seus usuaris i usuàries d’acord amb les normatives americana i europea.

Per encàrrec de la direcció, un professor o professora s’encarrega de l’administració del domini. Aquesta funció inclou, entre d’altres, la gestió de comptes d’usuari i la d’aplicacions instal·lades. Per a facilitar la feina de l’alumnat, s’intenta que els usuaris i contrasenyes dels diferents serveis que utilitza el centre siguin els mateixos.

L’accés als recursos està condicionat a haver signat en el moment de la matrícula l’Autorització relativa als alumnes de menys de 14 anys: ús de serveis i recursos digitals a Internet per treballar a l’aula i l’acceptació de la Política d’ús de Google.

Si un alumne fa un ús de les GAFE contrari a les normes de convivència del centre, aquest es pot veure suspès, eliminat o supervisat segons el que acordi la direcció del centre, a més de rebre la sanció que contemplin les Normes d’Organització i Funcionament del Centre (NOFC).

Quan un alumne o alumna deixa d’estar matriculat al centre, es procedeix a suspendre o eliminar el compte segons l’ús que en faci. Passats, dos anys sense cap accés al compte es procedeix a la seva eliminació definitiva i de tots els arxius que hi puguin contenir.

Per a més informació: