Viatge a França: un viatge al passat i pràctica d’idiomes.

Avui comença la nostra aventura, alumnes i professors amb ganes d’aprendre del nostre passat i practicar tot el que puguem el francès que hem après.

Aprendre d’una història que parla molts idiomes… Tots els idiomes d’aquells que van ser protagonistes d’un èxode, d’un exili en cerca de seguretat i llibertat, aquells que vam marxar des de la nostra terra: aragonesos, bascos, catalans….REPUBLICANS!!

La nostra aventura comença amb l’itinerari de l’exili, travessant la frontera caminant, com van fer els refugiats de la Guerra Civil al 1939 . Seguirem les antigues passes d’homes, dones i nens que amb por al cos i poques pertinences buscaven un nou futur a terres franceses.

A tarda visitarem la Maternitat d’Elna, on la història troba la cara amable d’un lloc acollidor per mares i nens necessitats d’ajuda, i que els alemanys van tancar tan aviat com van ocupar França. Els  de batxillerat tindrem la increïble oportunitat d’escoltar el testimoni d’un refugiat que va viure en persona els camps de refugiats francesos. Ens explicarà el tracte que van rebre per part de les autoritats franceses i les condicions de vida d’aquests camps per milers i milers de persones.
Demà  visitarem Cotlliure:  anirem a la tomba del poeta Antono Machado, passejarem pels carrers i carrerons històrics de la ciutat, més tard entrarem al Castell Reial, on van tancar als presoners polítics en les pitjors condicions imaginables, i on van ser obligats a treballar per la ciutat que els va empresonar.

A la tarda tornarem a Rubí, esperem que amb el cap ple de nous coneixements i el cor emocionat amb testimonis i visions d’un passat que actualment viuen molts refugiats siris. Ens aproparem a les crisis del món actual donant una ullada al nostre passat, perquè com va dir el filòsof George Santayana ” qui oblida la seva història està condemant a repetir-la”.