UniSteam Day UAB

Avui, divendres 10 de març, els alumnes de primer i segon de batxillerat del científic acompanyats pels professors Adolfo Gutiérrez i Rosa Rodríguez, hem anat a la facultat de medicina de la UAB a una jornada sobre cèl·lules mare.

Hi ha hagut diferents ponents que ens han anat explicant diferents recerques que porten a terme amb cèl·lules mare.
Primer el Dr. Xavier Navarro ens ha fet una petita introducció sobre teràpies avançades i regeneratives. La Maria Puigdomènech ens ha explicat nocions bàsiques sobre què són les cèl·lules mare i a continuació el Dr. Joaquim Hernàndez ens ha parlat sobre les iPSC (cèl·lules pluripotencials induïdes), revolucionant les cèl·lules mare i teràpies cel·lulars. Finalment, el Sergi Vergés ens ha acabat parlant de teràpia gènica.

No tot ha estat teòric, els alumnes han participat en un joc científic (fent un òrgan amb cèl·lules mare; curant un pacient amb teràpia gènica).

Ha estat una jornada intensa i força interessant. A més a més, han tingut el detall de donar-nos a tots un certificat d’assistència a la jornada que ens hem portat com a record.

Aquí teniu les fotografies que hem fet.