Tres relats sobre Escòcia

Dilluns 8 d’abril el nostre alumnat de 1r i 2n d’ESO va gaudir d’unes representacions teatrals en anglès. Es tracta d’unes activitats educatives que l’Ajuntament de Rubí ofereix anualment als centres del municipi.

El primer relat en forma de tragèdia mostrava les tensions entre un terratinent escocès, Angus Maclachlan, i el seu veí, Cromwell MacGraff, atiada per l’ambició de la dona del primer, Yvaine. Tres personatges més completen la història: la bruixa del passat, la del present i la del futur.

La segona part era una comèdia, protagonitzada per dos desertors curts d’enteniment, que planegen un robatori en una abadia, on viuen dues monges que compleixen sengles vots de silenci i l’abadessa.

La tercera i última era una recreació històrica al voltant de William Wallace, el soldat i heroi escocès, la vida del qual va inspirar la coneguda pel·lícula Braveheart i Robert the Bruce, que esdevingué rei d’Escòcia.

La companyia, a fi de promoure la interacció en anglès amb els alumnes, en va convidar quatre a cada representació perquè hi fessin petits papers, els va demanar en certes ocasions cap a on volien que es dirigís l’acció i, en acabar, vam iniciar un torn de paraules durant el qual els alumnes els van poder fer preguntes sobre l’obra o l’activitat professional dels actors.

A continuació, teniu unes imatges de la representació teatral, així com algunes valoracions dels alumnes assistents:

«Me gustó mucho la obra, ya que entendí la mayor parte: los personajes hablaban calmadamente y eso me facilitó comprenderla. Me encantaron los disfraces, las tramas de las historias y sobre todo el mensaje que transmitían.»

«M’ha agradat, ja que hi havia acció i lluites.»

«M’ha semblat molt bé: era graciosa i la tornaria a veure. Els actors eren molt macos i simpàtics. També m’ha agradat que hagin incorporat gent del públic.»

«Me ha gustado mucho el teatro porque, aparte de que te explicaba una historia, los actores te hacían reír y pasarlo bien. Me gustaría seguir viendo más obras de ellos.»

«Very good! M’ha agradat molt l’obra i ha sigut molt divertida.»