Saint Patrick’s Day 2024: al Foix celebrem un any més Irlanda i la seva cultura!

Enguany la diada de Sant Patrici (17 de març), patró d’Irlanda, ha caigut en diumenge; però això no ha estat cap obstacle per a fer activitats al voltant d’aquesta festivitat la setmana següent.

En primer lloc, vam animar els alumnes a dur posada alguna peça de roba verda a l’endemà, com veure al cartell de sota.

Les fotos adjuntes també il·lustren com hem:

• mostrat a l’alumnat una presentació sobre la figura del sant, com se celebra la diada commemorativa, per què i en quins països.
  • fet activitats en línia amb format de qüestionari (similar al Kahoot)
  • hem proporcionat  als alumnes el material necessari per a elaborar uns punts de llibre.

Un alumne d’origen irlandès s’ha mostrat tan engrescat que ha elaborat la presentació següent sobre diferents aspectes de la història i cultura del país dels seus avantpassats. A continuació, en teniu l’enllaç:

El professorat  de l’EOI de Rubí la va trobar prou interessant com per convidar  l’alumne i la seva família a una classe dijous, 21 de març, perquè els fes una breu xerrada sobre el país on tenen les seves arrels. Crec que va ser una experiència de la qual vam gaudir i aprendre molt tots plegats!

Aquesta festivitat ens recorda any rere any la importantíssima petjada que la diàspora irlandesa ha deixat en bona part dels països anglòfons.