Setmana de la ciència 2015: balanç de les activitats realitzades

Durant les últimes setmanes, el nostre institut s’ha sumat a les activitats promogudes per la setmana de la ciència a molts altres centres i universitats de tota Catalunya. Vet aquí algunes de les activitats que s’han realitzat:

Xerrada: Com podem utilitzar els nostres gens per curar malalties. Teràpia gènica: Els alumnes de biologia de 4t d’ESO van acudir el dia 18 de novembre a la Sala de Rubí per escoltar una xerrada sobre aquest tema. Els van explicar els últims avanços en teràpia gènica i com manipulem els gens per tractar malalties. Dues alumnes del centre van intervenir en el torn de preguntes amb qüestions sobre el tractament del càncer.

IMG_20151118_115856

Conferència sobre l’ús dels fractals a les antenes dels mòbils: Els alumnes de batxillerat científic, van poder veure a aquesta conferència online de la UPC.

IMG_20151119_114020

Visita a l’accelerador de partícules: sincrotró ALBA:
Els alumnes de batxillerat de ciències van visitar l’accelerador de partícules a Cerdanyola, dins del programa d’activitats  del Foix i +.

Micropràctiques de ciències: Es van desenvolupar al vestíbul del centre, durant les hores del pati. Els alumnes  van poder experimentar amb electromagnetisme, motors elèctrics, aerolliscadors casolans o globus que no es desinflen.

IMG_20151119_110941

Pràctiques de laboratori: Es van realitzar diferents pràctiques de laboratori a tots els cursos en les diferents assignatures. Com ara l’extracció d’ADN de fetges de pollastre a 4t d’ESO, síntesi d’aspirina, fabricació de sabó, o determinació de compostos orgànics que van realitzar a 2n de batxillerat.

IMG-20151205-WA0004IMG_20151112_131125