Menció especial concurs Iuvenes translatores

Fa unes setmanes durant l’hora del pati un grupet d’alumnes de 2n de batxillerat i un parell de professors d’anglès vam estar seguint amb molta expectació l’anunci dels guanyadors del concurs de traducció en línia al qual vam participar al novembre (enllaç a la cerimònia d’anunci dels guanyadors: https://www.youtube.com/watch?v=AY79fd_6OsU).

Érem conscients de l’enorme dificultat d’obtenir la «medalla d’or», ja que només se’n concedeix una per Estat membre; però a la tarda d’aquell mateix dia l’organització ens va comunicar per correu electrònic que una alumna del centre havia obtingut una menció especial, seguint amb el símil, una «medalla d’argent o bronze», per l’extraordinària qualitat de la seva traducció.

Enguany per primer cop les mencions especials han rebut un petit obsequi, que ha consistit en una cantimplora metàl·lica i una antologia de textos literaris en diferents llengües europees.

Per molt tòpic que pugui semblar, en un concurs que posa a prova els coneixements de l’alumnat tant d’una llengua estrangera com de la materna, així com la seva capacitat de traslladar un missatge d’una a l’altra, tots els participants guanyen. Ho fan perquè els alumnes que hi han participat ja han mostrat el seu interès pels idiomes i la comunicació internacional. Això ben segur que els obrirà portes en el seu futur tant acadèmic, personal com laboral.

Un cop més, gràcies a tots als tres alumnes per la vostra participació! I enhorabona a l’alumna per la menció especial obtinguda!

A continuació, teniu la llista d’alumnes que han rebut una menció especial al concurs dintre de l’Estat espanyol (enllaç:https://commission.europa.eu/education/skills-and-qualifications/develop-your-skills/language-skills/juvenes-translatores/special-mentions_es) , així com una fotografia dels obsequis rebuts.