La Biblioteca humana al J.V. Foix

Divendres, 12 de maig, el nostre centre va acollir per primer cop la presentació de tres testimonis de «persones-llibre» en el marc del projecte anomenat Biblioteca Humana. Alguns alumnes de 4t hi han fet el Servei Comunitari com a «bibliotecaris», és a dir, acompanyants i presentadors de les «persones-llibre», durant la jornada. Enguany ens han visitat la Marga, la Liza i el Geizer, que han tingut la generositat de compartir les seves vivències amb tots nosaltres, perquè en puguem aprendre.

L’acte es va iniciar al voltant de les 10h a la Sala d’Actes amb una breu presentació per part d’UniPau, una col·laboradora de l’Ajuntament de Rubí en matèria educativa i el Coordinador de 4t. A continuació, els alumnes de 4t es van dividir en grups per a escoltar als tres espais habilitats (Sala d’Actes, Aula d’Idiomes i Biblioteca) els relats sobre temes, com ara l’emigració, el gènere, el cos i l’alimentació i l’exili per l’ascens al poder polític dels talibans a l’Afganistan.

Aquesta trobada ha estat el resultat d’un procés de conscienciació dels alumnes que es va iniciar al febrer mitjançant uns tallers del programa Teixint Xarxes. Alguns van preparar-se per a esdevenir «bibliotecaris» amb unes sessions fora d’hora lectiu a Rubí Forma.

Aquestes són algunes de les opinions de l’alumnat:

«La Biblioteca Humana ha estat molt educativa i m’ha agradat molt saber més sobre com és o pot ser la vida d’aquells a qui la societat no accepta».

«M’ha semblat una activitat molt interessant i necessària per a la inclusió social.»

«M’ha semblat una activitat molt interessant i que podria ajudar molt aquelles persones que visquin situacions similars i no sàpiguen fer-hi front.»

«Me gustó laBiblioteca Humana, porque entras en un lugar de respeto y confianza. Me pareció una buena idea que trajeran a personas de otros países a contarnos una situación vital que nos ha hecho reflexionar sobre lo difícil que puede llegar a ser la vida y nos hace ver las cosas de forma distinta.»

A continuació teniu algunes fotos de la trobada.