Finalització projecte eTwinning “Creando Espacios Educativos”

Aquest mes de maig finalitzarà el projecte d’eTwinning Creando Espacios Educativos, en el qual l’institut J.V. Foix ha participat en col·laboració amb grups nacionals  (Igualada, Madrid i Xixona) i internacionals (Itàlia, França, i Portugal), amb els quals s’han plantejat activitats adreçades a la millora dels espais dels instituts.

S’han fet diferents intervencions per part del professorat i l’alumnat, de manera multidisciplinària, d’internivell (de 1r a 4t d’ESO) i amb participació de tots els departaments didàctics.

Estem molt satisfets amb la participació i el resultat del projecte, i és necessari felicitar a tot l’alumnat  que ha col·laborat.

Com a resum de les activitats portades a terme:

• Participació internivell per la creació del mural d’inici del projecte, porters (racó eTwinning) i vídeo de presentació.

Des de l’apartat multiculturalitat, s’ha participat en el projecte amb diferents activitats del centre: dia de la dona, dia de l’aigua…

1r ESO

• Participació en la creació de logotips del projecte.
  • Participació en el  joc endevinalles amb  l’institut Erea jean Monnet.
  • Espai L’art en totes les seves formes: Apartat Biofilia: portar la natura a l’aula amb murals d’un arbre i un fons marí. També amb còdecs QR.
  • També han participat en la millora de l’espai de pati, portant la natura als murs, decorant l’espai amb la tècnica del “trencadís” modernista.
  • Espai Toponímia: per conèixer el patrimoni modernista de l’entorn.
  • Espai Medi Ambient: projecte “Caixes niu” per la millora de la fauna de l’entorn. Han col·laborat en la implantació i la cura de les caixes.

2n ESO

• Espai Medi Ambient: projecte “Caixes niu”, han col·laborat i han explicat el projecte a altres centres.
  • Activitat sobre l’estudi de la biodiversitat dels insectes que habiten a l’entorn.
  • Neteja de l’entorn del centre, van recollir 15 quilos d’escombraries.
  • Espai cuina i gastronomia: han compartit plats típics de la zona amb altres centres.
  • Millora del pati, en col·laboració amb l’alumnat de 1r d’ESO.

3r ESO

-Espai multiculturalitat:

• Taller de Henna.
  • Dia de Sant Patrici.
  • Dia mundial de l’aigua.
  • Espai Apartat oci i relaxació: han contribuït a la millora de l’estona de pati, amb la participació en jocs tradicionals, i la creació de vídeos.
  • Espai L’art en totes les seves formes, biofilia: millora del museu a través de la decoració i la reinterpretació d’algunes obres renaixentistes, en les quals hi ha presència d’elements de la natura.

4t ESO

• Espai de les lletres: l’alumnat ha participat amb altres centres i ha portat la literatura a l’aula, mitjançant la creació de haikus i les caixes literàries.
  • L’alumnat ha creat mapes interactius basant-se en algunes llegendes de G. A Bécquer.