DIA D’EUROPA

El passat dia 9 de maig es va celebrar el dia d’Europa. Aquest dia les institucions de la Unió Europea realitzen una sèrie d’activitats per commemorar el discurs del ministre d’exteriors francès Robert Schuman el 9 de maig de 1950, on proposava una nova forma de cooperació política entre els països europeus per tal d’evitar conflictes bèl·lics.

Al nostre centre, com a participants del programa Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu, estava previst que el passat 4 de maig realitzés una xerrada per a l’alumnat de quart d’ESO el professor de Dret Internacional de la UAB i director de l’Institut d’Estudis Europeus Josep Maria de Dios.

Com que a causa de la situació actual no s’han pogut celebrar les activitats previstes, des del programa de les Escoles Ambaixadores s’han realitzat una sèrie de propostes didàctiques perquè puguin participar els alumnes des de casa.

Una d’elles és treballar el tema de les notícies falses, un assumpte d’actualitat arran de la quantitat de rumors i fake news que circulen sobre la COVID-19. Per això des de la matèria de Ciències Socials s’ha proposat als alumnes de tercer i quart d’ESO una activitat en la qual han de llegir unes notícies i justificar perquè creuen que són falses, a partir d’una sèrie d’indicadors.

Web de Comissió Europea amb recomanacions per saber detectar notícies falses:

Carlos Marcos