Trobada intergeneracional a l’institut!

El passat 22 de novembre, el centre va rebre la visita dels avis del Casal de Roquetes, en el marc d’una trobada intergeneracional amb alumnes de 2n d’ESO. L’objectiu d’aquesta activitat era compartir experiències de vida, per això els alumnes van preparar prèviament una bateria de preguntes per fer als avis, relacionades amb la família, l’escola, les comunicacions i l’oci.
La trobada va començar amb la projecció del curtmetratge “Una lliçó ennuvolada”, en què un avi i un nen aprenen junts i s’ajuden amb un objectiu comú. Tot seguit, els alumnes van passar una llarga estona conversant amb els avis. Van adonar-se de com de diferents eren les vides d’uns i altres a la mateixa edat (si no tenien mòbil, amb què s’entretenien?). I van comprovar com de difícils havien sigut les vides de molts dels avis, que no havien pogut anar a l’escola o havien començat a treballar quan eren nens, cosa que els va commoure.
El matí va acabar amb una valoració conjunta de la trobada i un poema de José Saramago (¿Que cuántos años tengo?), que vam regalar als avis com a mostra d’agraïment per la seva visita. Ah, i amb moltes fotos i abraçades de comiat, pel vincle tan bonic que s’havia creat en 60 minuts de conversa.