El Centre

Institut escola Turó de Roquetes

L’institut escola Turó de Roquetes és un centre de nova creació des de l’1 de juliol de 2011, fruït de la integració de dues escoles de primària del barri  de Roquetes: l’escola Gaudí i l’escola Sant Antoni Maria Claret, amb una part de la comunitat educativa d’un institut de secundària: l’institut Collserola.

Aquest nou centre va agrupar les comunitats educatives dels tres centres, i permet la formació de l’alumnat en el mateix centre, des de P3 (3 anys) fins a 4t d’ESO (16 anys).

Estructuralment, el Centre està situat en dos edificis separats. En l’edifici situat al carrer Alcàntara 22-36 es localitza la comunitat d’infantil i primària, i en l’edifici situat al carrer Artesania 81, es localitza la comunitat educativa de secundària.

Les accions a desenvolupar per a assolir els diferents objectius s’han de plantejar necessàriament tenint en compte la realitat del centre. Una realitat coneguda i analitzada críticament per a arribar a un horitzó projectat, on cal tenir en compte els diferents aspectes i elements que la conformen: alumnat, professorat i PAS, considerant etapes i nivells educatius, recursos i infraestructures.

Som un centre que va començar com a projecte singular i, de fet, encara ho és, tot i que el model de centre s’està estenent poc a poc pel territori.