Xerrada de Joan-Lluís Lluís

El novel·lista rossellonès Joan-Lluís Lluís va impartir una xerrada per a l’alumnat que cursa l’assignatura de literatura catalana a 1r de batxillerat, en la qual també eren presents els professors de literatura Pep Pinyol i Esmeralda Ferré. Es tracta d’un dels grans narradors de la literatura catalana actual, guanyador del premi Sant Jordi de 2017 amb l’obra “Jo soc aquell que va matar Franco”. També feu cinc cèntims de la situació sociolingüística a la Catalunya del nord, que comprén les comarques del Capcir, el Conflent, el Rosselló, el Vallespir i l’Alta Cerdanya. Va voler denunciar el fet que l’estat francès ha actuat històricament contra el català i altres llengües pròpies de diferents indrets sota la seua administració. Els alumnes li feren tot un seguit de preguntes relacionades amb la seua trajectòria literària i amb el fet de ser narrador-creador. Ha estat tot un plaer i un honor comptar amb un novel·lista de gran nivell a la biblioteca de l’institut.