L’exalumne Marc Aixarch i Curto ha guanyat el premi Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya de l’any 2019, en  la modalitat de recerca, innovació i desenvolupament. El treball, “Estudis sistemàtics d’endemismes de muntanyes de Tarragona i implicacions per la conservació”, se centra en aclarir alguns dels principals i més antics interrogants pel que fa a la identitat taxonòmica d’endemismes de massissos muntanyencs tarragonins, en especial el massís dels Ports, un dels espais de major biodiversitat del territori català, i aporta dades essencials per a l’establiment del seu estat de conservació i de les necessitats d’executar-hi actuacions de protecció.  El jurat ha destacat la rigorositat en el plantejament del treball utilitzant les tècniques habituals d’anàlisi.