Helena Estorach Matamoros: La tecnologia, una gran oportunitat per a les noies

L’exalumna del nostre institut Helena Estorach Matamoros, enginyera industrial per la UPC i especialitzada en automoció de competició, actualment està treballant com a dissenyadora de sistemes de transmissió per a la prestigiosa empresa Xtrac situada a Anglaterra. Aquesta empresa està especialitzada en el disseny de transmissions per a l’automoció de competició (Fórmula 1, Fórmula E, …). Aquest estiu Helena ha rebut de mans del tres vegades campió del món de Fórmula 1  Sir Jackie Stewart, el premi per ser la primera de la seva promoció en el màster MSc in Advanced Motorsport Enginneering de la Universitat de Cranfield (Anglaterra). Aquesta fita posa de manifest la gran vàlua i capacitat de treball de Helena, la qual mai ha perdut el contacte amb el seu institut, venint, quan la seva apretada agenda li ho permet, a fer xerrades a l’alumnat del nostre institut.  El món de la tecnologia necessita de dones com Helena, ja que malauradament la nostra societat, encara avui, veu les professions tecnològiques com una parcel·la reservada per als homes.  Segur que el seu exemple, ajudarà a que moltes noies del nostre territori vegin els estudis de tecnologia com una gran oportunitat per al seu futur.

En la foto es pot veure a Helena rebent el premi de mans de Sir  Jackie Stewart i en l’enllaç adjunt es pot llegir l’entrevista que li van fer