Dia Internacional de les Víctimes de l’Holocaust

Dimecres 27 de gener es commemora el Dia Internacional de les Víctimes de l’Holocaust, en remembrança de l’aniversari de l’alliberament per part de l’exèrcit soviètic del camp de la mort d’Auschwitz, a Polònia. Aquest any al nostre centre hem organitzat tot un seguit d’activitats per mantenir viva la memòria històrica. Primerament, l’alumnat de 4t d’ESO va realitzar una exposició de dibuixos, fotografies sobre el genocidi nazi, a les quals es va incloure una citació provinent del llibre Un cel de plom, la biografia de Neus Català, una icona catalana de la lluita antifranquista que ens va deixar l’any passat als 103 anys, la qual era natural dels Guiamets (Priorat).
Posteriorment, va tindre lloc l’encesa de candeles en homenatge a les 37 persones del municipi de Tortosa que varen ser deportades als camps de concentració alemanys entre 1941 i 1945. Es va llegir llurs noms així com un text de l’esmentat llibre de la Neus Català. La directora del centre, Francina Prades, va tindre unes paraules d’homenatge a totes les persones que varen perdre la vida en mans del règim més cruel de la història, a la vegada que va voler donar fe del compromís de l’institut en la llibertat del ciutadà, independentment de la creença o la raça. Els nostres alumnes també enregistraren uns vídeos que varen ser inclosos en un vídeo col·l·lectiu a nivell català en homenatge a totes les persones que sofriren la llopada, la crueltat genocida dels nazis.