Acte de rebuig a l’assassinat del professor Samuel Patty

El professor francès Samuel Patty va morir decapitat població francesa de Conflans-Sainte-Honorine, situat a uns 30 quilòmetres de París. La policia va batreha abatut el presumpte agressor pocs minuts després a la veïna localitat d’Éragny. El presumpte autor és un jove de 18 anys nascut a Moscou. En un primer moment s’atribuïa l’autoria de l’assassinat al pare d’un dels alumnes de l’institut de secundària Bois d’Aulne, a Conflans-Sainte-Honorine, on donava classes. La víctima er un professor d’història de l’institut de secundària Bois d’Aulne, que hauria fet una classe sobre llibertat d’expressió i hauria mostrat als alumnes a l’aula unes caricatures de Mahoma.

Com a rebuig a aquest acte horrorós, els alumnes de l’institut han enregistrat uns vídeos en català, castellà, anglès i francès, amb la lectura d’un manifest escrit al segle XIX en el qual es lloen els valors de l’escola francès. Concretament hi han participat els alumnes de 3r ESO C (castellà), 4t eso C (català), 4t eso D (anglès), i alumnes de batxillerat de francès.