Visita al Sincrotró Alba dels alumnes de 2n de Batxillerat

Durant aquest curs, els alumnes de 2n de batxillerat dels àmbits científic i tecnològic han visitat el sincrotró Alba, un gran laboratori dedicat a la investigació, ubicat a Cerdanyola del Vallés.
Es tracta d’un complex d’acceleradors d’electrons construït per produir una llum ” la llum de sincrotró”, necessària per poder analitzar l’estructura atòmica de la matèria, així com les seves propietats.

De la interacció d’aquesta llum amb la matèria es pot obtenir molta informació. Bàsicament es tracta de veure com la llum és reflectida, dispersada, absorbida o reemesa quan incideix en un material, i a partir del coneixement de com ha canviat la llum, se’n pot deduir com està constituïda internament la matèria investigada: disposició dels seus àtoms i molècules, la seva estructura superficial, la composició química, dominis magnètics, les formes internes de les estructures…

El sincrotró està en funcionament des del 2012 i compta amb l’actualitat amb 7 línies de llum totalment operatives, i dues més en construcció.

Per completar la jornada els alumnes van visitar el museu de la ciència i la tècnica de terrassa, on van realitzar dos tallers, un de química i un altre de superconductors i levitació magnètica.