STEAM Repte Experimenta

STEAM. Repte Experimenta

Durant els mesos de novembre i desembre, els alumnes de 1r d’ESO de la matèria optativa Petites Investigacions van participar en el Repte Experimenta, organitzat per la Universitat Rovira i Virgili. El repte 2022 proposava a escoles, instituts i famílies investigar “El cas del laboratori flotant’. Dues investigadores inconscients i la desaparició dels resultats de la recerca claus per un judici mediambiental, eren el punt de partida per a que els joves comencessin la seva indagació científica. A través de diversos experiments i vídeos, l’alumnat ha anat resolent les qüestions relacionades amb el crim. Aquest projecte ha servit per introduir a l’alumnat en el món de la química amb preguntes sobre la taula periòdica, reaccions químiques, efecte Tyndall, reactius limitants i, fins i tot, problemes mediambientals com l’acidificació dels oceans i les seves repercussions en la fauna marina.