STEAM La ciència en primera persona

Dia de la ciència a les escoles

Els alumnes de 3r d’ESO dins l’àmbit STEAM han participat en l’activitat “La ciència en primera persona” emmarcada en la 27a Setmana de la Ciència i organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) amb el suport del Departament d’Educació. Aquest activitat, apropa els científics i científiques als instituts, amb la finalitat de fomentar les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat del nostre país.

La bióloga marina Ariadna Martínez, de l’institut de Ciències del Mar de Barcelona (ICM-CSIC), va plantejar al nostre alumnat un repte científic al que havien de donar solució. Els va proposar d’acompanyar-la en una campanya oceanogràfica i que l’ajudessen en l’estudi de les comunitats mesofòtiques del canyó del Cap de Creus. A partir d’unes imatges obtingudes mitjançant ROV Jason, van tenir que identificar, les diferents comunitats d’animals forests que viuen al canyó així com els impactes antropogènics que apareixien. També van proposar una sèrie de mesures per ajudar a reduir o gestionar millor els impactes detectats. Dimecres 16 de novembre, la científica es va connectar en línia, els va parlar sobre la seva feina, les solucions al repte que li van fer arribar així com els va resoldre algunes de les preguntes relacionades amb la seva recerca i amb aspectes més personals que se li van plantejar.