PARTICIPACIÓ AL CONGRÉS CATALÀ D’EDUCACIÓ MATEMÀTICA

Els passats 13, 14 i 15 de novembre es va celebrar de forma telemàtica el Congrés Català d’Educació Matemàtica (C2EM) que es porta a terme cada quatre anys.

El congrés pretén promoure el treball en xarxa que amplia i enriqueix la tipologia de les propostes que s’ofereixen a l’alumnat (concursos, tallers, fires,etc.) així com les activitats de formació i d’intercanvi entre el professorat d’arreu del territori.

Hi va haver més de 750 inscrits i gairebé 100 comunicacions i tallers, d’entre els quals destaquem les dues participacions del professorat del nostre centre. Dissabte al matí, a la sala 4, Rafa Zafrilla, Jessica Tomàs, Vanessa Febrer i Núria Serra van presentar la pechakucha “Les matemàtiques a les teves mans”, una presentació de 20 diapositives de 20 segons de durada cadascuna en format vídeo, on els quatre professors de matemàtiques van explicar quines iniciatives es porten a terme al centre per tal de millorar la imatge social de les matemàtiques. Aquí teniu el vídeo.

Si voleu veure com va ser la participació en directe i el debat posterior podeu veure-ho aquí:

A la tarda la professora Núria Serra va presentar l’activitat d’aula “Quina és la funció?”, una activitat on es treballen models matemàtics en situacions que puguin plantejar-se en la vida quotidiana de l’alumnat, tot utilitzant eines tecnològiques, de forma experimental i motivadora. Podeu veure la presentació en directe aquí:

El congrés va resultar d’allò més enriquidor i el professorat del centre va agafar moltes idees que de ben segur aviat portaran a l’aula.