Gemma Gil guanya l’accèssit del Concurs de relats matemàtics

Enguany s’ha convocat la setzena edició del Concurs de relats de contingut relacionat amb el món de les matemàtiques. El concurs, organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques, consisteix en escriure i presentar un relat d’entre tres i set pàgines la temàtica del qual estigui relacionada amb les matemàtiques. En l’edició d’aquest any s’han atorgat dos premis: un primer premi i un accèssit. Estem molt contents de poder dir que la guanyadora de l’accèssit és l’alumna de 1r de Batxillerat del nostre centre Gemma Gil Gisbert. El seu relat “Una vida marginada” narra la història de l’aparició dels nombres complexos d’una forma molt original, des de la perspectiva de la unitat imaginària. El proper 16 de juny la Gemma podrà recollir el premi a l’acte de lliurament dels premis Cangur que se celebrarà al Palau de Congressos de Barcelona.

A més a més dels dos premis, el jurat ha destacat quatre relats més i d’entre aquests podem trobar el de Laura Carbó Bel, alumna també de 1r de Batxillerat, que ha participat amb el relat “Els tres estudiants matemàtics i l’enginyer”, una versió més actual i matemàtica del clàssic conte dels tres porquets.

Moltes felicitats a les dues alumnes i també a la resta d’alumnat de Batxillerat i quart d’ESO del nostre centre que han participat al concurs.

Podeu llegir els dos relats al web del concurs.