25N , ART CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA

Contràriament al que molts encara pensen ,nàixer dona comporta un plus de perillositat inacceptable.

A mesura que s’han anat fent públiques les dades hem anat descobrint que les nostres mares, germanes, filles, iaies, amigues,  viuen permanentment havent-se de protegir injustament i, malgrat prendre tantes precaucions, encara un número esgarrifós d’elles reben tot tipus de violència, només per ser dones.

Des de la vergonya i la indignació, amb el llenguatge artístic, hem volgut fer un crit per a visibilitzar el problema i per a demanar que tothom participe en l’eliminació d’esta injustícia.

A l’Institut Dertosa, des del Departament d’Arts Plàstiques , l’alumnat ha dut a terme diferents accions que ara us presentem:

La primera peça és un vídeo titulat L’ÚLTIM COP, realitzat el març de 2020,  fruit d’una col·laboració  d’alumnes de 1r i 2n del Batxillerat d’ARTS PLÀSTIQUES.

Cal mencionar que aquest treball ha rebut el primer premi en la categoria “Grup de més de 17 anys” en el XVI CONCURS per L’ERRADICACIÓ DE LA VIOLÈNCIA MASCLISTA 2020 convocat per la PLATAFORMA UNITÀRIA CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE:

En segon lloc la representació de l’ICEBERG SOBRE LA VIOLÈNCIA MASCLISTA que podeu  veure al vestíbul, que va ser creat  per uns quants alumnes  del 1r Bat. Internacional i del 1r Bat Arts Plàstiques:

En tercer lloc , 1r i 2n BAT d’Arts Plàstiques i 2n Bat d’Arts Escèniques, van col·laborar en l’ acció que vau poder veure al pati este 25N. Una narració que amb 3 colors comença amb l’agressió (blau i roig)  i acaba amb la urgència de remei enaltint la força de la sororitat (el lila).

I finalment, al 4rt Artístic van retolar les frases “NO ÉS NO” i “NI UNA MÉS” i posteriorment les van enganxar per llocs visibles dels passadissos:

.