Visita a l’Observatori de l’Ebre

Els alumnes del Batxillerat internacional que cursen l’assignatura de física van visitar l’Observatori de l’Ebre (OE), el passat 29 d’octubre, per tal de complementar els seus estudis sobre telescopis. L’investigador de l’OE Juan José Curto i la professora col·laboradora Montse Vallés van realitzar una xerrada i un taller sobre aquesta temàtica i els van mostrar l’evolució d’aquests instruments a l’Observatori a través de les seves peces museïtzades. Els alumnes tingueren l’ocasió de veure com es pren la foto diària del Sol que permet fer un seguiment de les seves taques solars. També van veure la projecció del Sol realitzada amb un celòstat. El celòstat és l’instrument que s’utilitzava antigament per estudiar les taques solar a l’OE.