TEDxAmposta – Idees que mereixen ser compartides

La tarda del dissabte 7 de maig es va celebrar a l’auditori de la Lira Ampostina el TEDxAmposta 2016. Un esdeveniment que pretén crear una xarxa de talent territorial i impulsar la innovació com a manera de millorar el futur de les Terres de l’Ebre. L’objectiu és provocar un canvi social que permeti crear una comunitat avançada que comparteixi recursos i coneixements.

La filosofia TED és la de divulgar idees que mereixen ser conegudes pel conjunt de la societat com una manera de fer-la créixer i avançar. Es convida a ponents a parlar durant 18 minuts de diverses qüestions. Aquestes xerrades són gravades, subtitulades i penjades a la xarxa, són les TedTalks (TedxTalksAmposta).

Des de TED Conference a Nova York es reben les guies generals per a l’organització dels TEDx (conferències locals independents)  i l’ajuda en tots els aspectes necessaris per a l’èxit d’aquestes sessions. Cada TEDx és independent, en aquest cas TEDxAmposta està constituït per un equip organitzador i uns 25 voluntaris que ho fan de manera totalment altruista. Ningú al TEDxAmposta pot cobrar per la seva dedicació, ni els mateixos ponents.

L’acte de dissabte va comptar amb la intervenció de 12 ponents que destaquen en el camp professional i social, entre ells pensadors, artistes, científics, responsables d’entitats socials, tant a nivell nacional com internacional.

L’organització ha fet aquest any una bona promoció del TEDx. En concret el passat 22 d’abril va estar en el nostre institut un dels organitzadors principals, Joan Estellé. Ens va oferir una rebaixa en el preu de l’entrada (conferències, berenar, sopar i obsequi d’un llibre).

Al final un grup de sis alumnes de 1r de batxillerat van assistir-hi. La seva conclusió una vegada acabat l’acte va ser:

“Ha estat una experiència molt enriquidora. El fet d’escoltar els diferents ponents, cadascun especialitzat en un àmbit, ens ha fet reflexionar sobre els diferents temes parlats.
Creiem que aquestes xerrades són una molt bona manera d’augmentar la intel·ligència col·lectiva de la societat actual, i recomanem aquesta experiència a tothom, inclosos els joves.”

En aquest sentit voldria notar l’existència d’un TEDx per a joves també a Amposta, el TEDxYouth@Amposta. El darrer va ser el 15 de novembre de 2015 i n’hi ha previst un altre per a l’agost d’aquest any.

Gràcies Joan Estellé,  OBJECTIU ACONSEGUIT!

Ramon Codorniu

Imagen3