Com fer un treball de recerca?

Els alumnes de tots els grups de 1r de batxillerat varen assistir a la conferència “Com fer un treball de recerca?” que va tenir lloc al Saló d’actes de l’institut el passat dijous 11 de febrer. Va anar a càrrec de Marta Tena, una docent amb una llarga trajectòria professional. És catedràtica de llengua i literatura castellanes, llengua que ensenya en un institut de les nostres comarques. També és llicenciada en Filologia catalana i professora de la facultat de magisteri de la Universitat Rovira Virgili al Campus Terres de l’Ebre.
Durant la conferència va fer cinc cèntims de tot el procés de redacció d’un treball de recerca. Va aprofundir en la necessitat d’usar un lèxic adequat, l’ús d’un registre culte, un text ben tramat i la connexió i versemblança dels continguts. Va remarcar molt especialment la importància de la distribució del treball en paràgrafs més o menys cohesionats quant a la seua llargària i el contingut a explicar. Va destacar igualment conceptes com la coherència, l’adequada contextualització. Una introducció clara i concisa ha de donar pas al desenvolupament de la idea principal. És a dir, el desenvolupament adequat del treball en capítols o unitats. La conclusió final ha de ser una síntesi, resum o recapitulació de tot el projecte.
Una conferència, doncs, de notable interès acadèmic, atès que el treball de recerca és obligatori per a tots els alumnes de batxillerat, fet que els ha de portar a la realització d’importants treballs d’investigació amb una edat molt jove.

IMG-20160211-WA0007