Arrel jueva de Tortosa

Els alumnes del primer de batxillerat artístic s’han apropat darrerament a l’antiga cultura d’arrel jueva a Tortosa. A part d’assistir a l’espectacle de la Jueva de Tortosa al call jueu de la ciutat, de la mà de la cantant Pili Cugat, durant el qual van poder prendre consciència de la tragèdia que va suposar l’expulsió dels territoris de la Corona d’Aragó i de Castella del poble hebreu l’any 1492, aquesta setmana durant la classe d’anglès han analitzat abastamant un detallat apunt biogràfic sobre la figura de Menahem Ben Saruq. Poeta jueu del segle X nat a Tortosa, és l’autor del primer diccionari de la llengua hebrea amb termes bíblics anomenat Mahberet mitjançant el qual va esdevenir un prestigiós lexicògraf a la ciutat de Còrdoba, la capital del Califat. Considerem molt positiu aquest apropament acadèmic a una de les grans figures del judaisme de l’Edat Mitjana. De fet, desconeixem si abans s’havia realitzat una classe d’aquest tipus sobre la figura d’aquest poeta jueu tortosí, sobre la carrera literària i intel·lectual del qual ara un grup d’alumnes ja en poden fer cinc cèntims.