El nostre company Emigdi Subirats rep el Premi d’Actuació Cívica de la Fundació Carulla

emigdi2

La Fundació Lluís Carulla ha fet l’acte de lliurament dels Premis d’Actuació Cívica de l’edició de 2014  al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona. El batlle Xavier Trias ha presidit l’acte que ha reconegut la tasca dels guardonats d’aquesta 32a edició són Ester Bonal (Barcelona), directora de Xamfrà i El Teler de Música i membre de la Fundació l’ARC Música, Irene Coghene (l’Alguer), activista cultural per la llengua i la cultura alguereses; Montserrat Fontané (Girona), cuinera i mare dels cuiners germans Roca; Tomeu Martí i Florit (Palma), activista cívic, gestor cultural, periodista i escriptor; Rosa Serrano i Llàcer (Paiporta), una de les fundadores de l’Escola Gavina a Picanya l’any 1975, escola pionera en l’ensenyament en català al País Valencià, i Emigdi Subirats i Sebastià (Campredó), professor d’anglès i dinamitzador cultural de les Terres de l’Ebre en certàmens culturals.

El jurat d’aquesta edició dels Premis d’Actuació Cívica de la Fundació Carulla ha estat integrat per Antoni Bassas, Jordi Carulla-Ruiz, Carles Duarte, Vicent Partal i Damià Pons.

Els Premis d’Actuació Cívica, que va crear la Fundació Carulla l’any 1983, són sis guardons, destinats a fer conèixer i distingir la tasca (generalment poc coneguda, sovint anònima, però exemplar) de persones que han actuat i actuen al servei de la identitat nacional en els diversos àmbits de la vida i de la relació humana, com ara l’ensenyament, els mitjans de comunicació, les ciències, l’art, la cultura popular, la música, el teatre, l’economia, el dret i l’acció social i cívica.

Entre els premiats:

Emigdi Subirats: Llicenciat en Filologia Anglogermànica, és professor d’anglès a Tortosa. Dinamitzador cultural de les Terres de l’Ebre en certàmens culturals com la Fira Literària Joan Cid i Mulet de Jesús, les Jornades Literàries d’Amposta i les Jornades Templeres, el festival cinematogràfic Curt Redó i la fira de música tradicional Mestràlia a Campredó. Dirigeix el programa radiofònic Lletres Ebrenques a Antena Caro Roquetes i coordina el curs d’estiu de literatura ebrenca de la Universitat Rovira i Virgili. Col·laborador habitual de la premsa comarcal ebrenca, especialitzat en la literatura catalana a les Terres de l’Ebre, ha conreat la novel·la, la narració curta, la poesia, el teatre, la crítica literària i la traducció. És membre de la Junta territorial d’Òmnium Cultural a les Terres de l’Ebre.

Font: Vilaweb 24-11-14