Peça FRÀGIL creada pels artistes de Volum de 1rBAT

Som els alumnes de 1r del Batxillerat d’Arts Plàstiques i des  de l’aula de Volum hem estat treballant en un projecte que reflexiona sobre el medi ambient i la degradació del planeta. La conseqüència d’aquestes  reflexions és la peça que hem instal·lat en el nostre centre.

La  nostra peça es materialitza en una esfera / oval,  amb faccions humanes, que simbolitza el  món.  Se  disposa  reclinada de costat  al terra i des de la boca surt i s’escampa una catifa de deixalles a manera de vòmit. És el planeta agonitzant.

Pel que fa als referents l’obra s’inspira  en les acumulacions, assemblatges i repetició d’objectes d’autors del Nouveau Réalisme, l’Arte Povera i l’Art de carrer.

Hem fet també un recull de músiques, textos i imatges per acompanyar-la. Cal destacar que tot el procés ha estat desenvolupat en grup, com una cooperativa, fins i tot pel que fa a despeses de producció.

Els materials emprats han estat els residus generats en temps real pel nostre propi consum. La seua acumulació, classificació i transformació formen part del concepte de la peça. Per una qüestió de coherència hem prioritzat la reutilització i la sostenibilitat en la tria de materials en lloc d’usar-ne de  més eficaços o vistosos.  L’obra està pensada per facilitar la separació de les deixalles en el moment del seu desmuntatge.

Tot aquest projecte i el seu procés de creació està en consonància amb el fet que som ESCOLA VERDA.