Inauguració de l’exposició “Frederic Mauri. Un traç rebel (1963-1978)”

Frederic Mauri. Un traç rebel, 1963-1978. Aquest és el títol que porta l’exposició sobre l’artista tortosí que es va inaugurar ahir dissabte 30 de novembre a la Sala Antoni Garcia del Museu de Tortosa. Dins de la reconeguda trajectòria de Frederic Mauri Pallarés, la tria que ens proposa el comissari de l’exposició, l’historiador de l’art Sergi Plans, se centra en el Mauri més compromès, amb una seixantena d’obres de crítica social i de caire popular (moltes de les quals no havien estat exposades encara), en una època d’efervescència política i de limitació de llibertats.

L’acte va ser molt concorregut i s’hi van citar personalitats del món cultural tortosí i una bona representació de docents, actuals i històrics, de l’Institut Dertosa, on Frederic Mauri va exercir de professor de Dibuix durant 35 anys, fins que es va jubilar l’any 2000 (aleshores anomenat encara Institut J. Bau). Volem donar l’enhorabona, per la part que els toca, a les seues filles, Anna i Araceli, sense les quals l’exposició no s’hauria pogut dur a terme, i especialment a Araceli, professora i companya nostra de l’institut.

En la inauguració, a més de l’agraïment per part de les filles i dels parlaments de l’alcalde de la ciutat, Jordi Jordan, i de la regidora de Cultura, Mar Lleixà, que van elogiar la figura del pintor, es va poder gaudir de les explicacions detallades del comissari, Sergi Plans, que va fer un recorregut per la sala contextualitzant cada una de les obres i demostrant la transcendència de la figura de Mauri, com a artista ebrenc cabdal de la 2a meitat del segle XX, per la qualitat i expressivitat del seu traç, per la diversitat de tècniques emprades i de temàtiques tractades, per ser un dels fundadors del col·lectiu artístic MACLA-65 i per la seua vinculació amb tota una constel·lació d’artistes tortosins, com Gerard Vergés, Manuel Pérez Bonfill, Ricard Salvat, Zoraida Burgos, Agustí Forner, Jaume Rocamora o Cinta Sabaté, per citar-ne alguns.

L’exposició es pot visitar fins al 9 de març. Us la recomanem fervorosament!

 

3 comentaris a “Inauguració de l’exposició “Frederic Mauri. Un traç rebel (1963-1978)””

  1. Mª José Poy Roda

    Vam visitar l’exposició amb l’alumnat. Una exposició preciosa i significativa. Enhorabona i gràcies a la família per compartir l’obra de Mauri.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut