Xerrada sobre drogues i lleis a 4t d’ESO, a càrrec d’Imane Brahimi

Fa uns dies ens va visitar la Maria, una mossa d’esquadra que va venir a parlar-nos de la tinença i consum de drogues des del punt de vista legal. Va explicar què podria passar si algú de nosaltres, els estudiants menors d’edat, era trobat utilitzant drogues (marihuana, cocaïna, alcohol, tabac, etc.) per part de la policia i les conseqüències i efectes d’aquest fet.

La Maria va començar la xerrada escollint quatre estudiants per representar diferents situacions de violació de la llei (consum de drogues, alcohol, armes blanques…) Després va escollir dos estudiants més per representar els policies, i els va preguntar què farien en cada situació. Vam veure que hi havia gent que no tenia ni idea de què s’havia de fer, i d’altra banda hi havia gent que en sabia molt! A continuació, ella ens va explicar què hauria de fer un mosso d’esquadra en cada situació i també ens va donar consells, com per exemple la importància de portar el DNI, cosa que no fa gaire gent. Finalment ens va deixar espai per fer totes les preguntes i ens va respondre a tots els dubtes que teníem.

La xerrada va ser realment útil i molt interessant. Gràcies, Maria, per donar-nos part del teu temps i venir a fer aquesta xerrada amb nosaltres!