Visitem l’institut Ridaura, en el marc del projecte GEETS

El divendres  17 de maig vam visitar l’Institut Ridaura de Castell – Platja d’Aro per conèixer el seu projecte educatiu i varem compartir amb ells el projecte Cooperalímpics dut a terme per un grup de 1r d’ESO pels alumnes de 5è de Primària de l’escola Vall d’Aro.

Va ser una trobada molt enriquidora i dinàmica que ens a ajudat a compartir i aprendre noves maneres de treballar que ens poden ajudar al nostre Institut.

Ens va rebre la coordinadora pedagògica del centre Carme Sousa, la directora Núria Albertí, el secretari Jordi Naulart i la English teacher Àngles Jariod i al llarg del matí varem conèixer molts més companys. La primera part varem estar treballant plegats i veient la preparació de les Olimpíades i  la segona part ens van ensenyar el Centre. L’edifici és nou (4 anys) i han experimentat el mateix procés que nosaltres. Unes instal·lacions petites i mòduls per poder passar a un nou edifici. Ens animen amb la construcció del nou edifici i que siguem positius, ja que finalment serà una realitat.

Com a peculiaritat que ens ha cridat l’atenció tot l’alumnat cursa francès com a segona llengua estrangera des de 1r de ESO fins a 4t, 2h setmanals. Si bé és una optativa, tot l’alumnat l’ha de cursar.   A més, a més a 4t ESO poden cursar l’optativa d’història en francès, per preparar-los pel Batxibac, que també ofereix el centre. És un centre examinador oficial de francès DELF Junior (Aliança francesa) i d’anglès (UdG Cambridge).  Sobta molt l’alumnat que cursa Batxibatc que oscil·la entre 8 i 10 alumnes cada curs escolar i aposten fort per tal que més alumnes el cursin pels seus avantatges de futur.

Per últim voldríem agrair a tots els companys de l’Institut Ridaura de Castell – Platja d’Aro les seves ganes de compartir, ajudar i ser amables amb nosaltres al llarg de tot el matí que hem passat amb ells. Esperem seguir en contacte i compartir experiències al llarg del temps.

Joan Roselló i Montse Estruch