Visitem el Parlament de Catalunya

El passat dilluns 14 de juny, alguns alumnes de 4t d’eso van gaudir de l’oportunitat de visitar el Parlament de Catalunya. Aquesta visita s’emmarcava en el programa d’Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu i aquesta va ser la darrera activitat que hem desenvolupat durant aquest curs per aquest programa.

Tot va començar amb una xerrada duta a terme per la Judit Serra, directora de l’Institut, amb el nom de “Democràcia, institucions i llibres de la vida” dirigida a cadascuna de les classes de 4t d’eso. Aquesta xerrada pretenia fer entendre l’organització política del nostre país. Després de la xerrada, els alumnes que van voler van poder apuntar-se a la visita del Parlament de Catalunya.

La visita al Parlament va ser d’allò més interessant. A més a més, vam poder gaudir de la presència i companyia de l’Alba Vergés antiga consellera de Salut del Govern de Catalunya i del diputat al Parlament Pau Morales. Vam arribar al Parlament i el guia de la visita ens va fer una petita introducció històrica de la institució a les escales interiors del Parlament que tan veiem a la televisió. A continuació, vam anar a l’hemicicle i allà juntament amb els dos diputats, Alba i Pau, vam poder conèixer el funcionament del Parlament i vam poder discutir sobre democràcia, llibertat i ciutadania. Vam quedar bocabadats de tenir davant dels nostres ulls aquell espai tan mediàtic i que tots coneixem gràcies a la televisió, diaris i xarxes socials.

La veritat és que per a tots va ser una gran experiència que va venir acompanyada per una passejada tranquil·la per la vora marítima de la ciutat comtal sota un bon sol i una brisa marina.

Esperem que el curs vinent, els alumnes puguin tornar a gaudir de la gran experiència que ha sigut poder conèixer una de les institucions de govern principals.

I per últim, com a professora coordinadora del Programa d’Escoles Ambaixadores del Parlament de Catalunya, vull agrair la col·laboració, la feina i el compromís dels alumnes reporters de l’Institut que tant han treballat perquè aquest programa tiri endavant.

Moltes gràcies, reporters!