Colònies de 3r d’ESO, a càrrec de Pol Manzano

Colònies 3r

Aquest any els alumnes de 3r d’eso vam anar 4 dies al Canigó. Ens vam allotjar a l’alberg Pau Casals situat a Prada. Prada està a la Catalunya nord i els 4 dies vam fer caminades seguint la ruta de l’exili del 1936 al 1939 i llegint poemes de Verdaguer.

El primer dia vam creuar la frontera: un cop caminat  i després amb autobús. A la tarda  vam anar a veure la maternitat d’Elna. A la maternitat d’Elna ens van explicar totes les penúries que durant la guerra van passar les mares i ens van explicar la història d’Elisabeth Eidenbenz.

El segon dia vam anar a pujar Sant Martí del Canigó i el viatge es va fer pessat perquè durant la pujada al cim on hi havia una ermita, els guies ens pararan cada 5 minuts per fer-nos llegir un poema o una xerrada. Vam dinar allà dalt i a la tarda vam fer una petita guerra d’aigua on ens ho vam passar com a nens petits. Aquella nit vam estar cantant cançons catalanes amb la companyia del nostre guitarrista i professor Albert Sala. A l’endemà vam anar a fer una caminada seguint la riera de Prada i vam poder dinar a l’alberg. A la tarda vam anar a fer esports d’aventures, com ara tirolines i escalada. Com tots els anys el Xavi ens va fer les parelles per al sopar de gala on ens ho vam pasar superbé i anàvem tots molt ben vestis. L’últim dia vam anar al camp de Ribes Altes on vam veure una exposició del camp i vam poder escoltar algunes persones que van viure dins el camp. Va ser impressionat. Quan vam acabar de veure l’exposició vam agafar al bus i vam anar a veure un castell que estava al mateix poble que la tomba d’Antonio Machado.  I amb Machado es van acabar els nostres quatre dies de Treball de Síntesi. El curs que ve, viatge lúdic de final de 4t d’ESO.