Tot i el confinament, Dia Mundial del Teatre a l’institut Badia i Margarit

El passat 27 de Març es va celebrar el Dia Mundial del Teatre. Alguns alumnes de l’Institut Badia i Margarit han volgut participar des de les seves cases, donades les circumstàncies, triant un fragment d’una obra de William Shakespeare que els motivi i fent una reflexió sobre perquè el teatre és important per a ells.

Existeix una idea comuna a tots ells en la seva resposta sobre la importància del teatre en les seves vides. Molts coincideixen que la pràctica teatral els permet expressar-se d’una manera diferent, més completa podríem dir. En paraules d’ells mateixos: “m’agrada molt poder expressar el que sents i no posar-hi traves”, “m’ajuda a expressar-me millor i saber respectar i ajudar quan algú ho necessita”, “el teatre ens ajuda a la nostra vida quotidiana: ens ajuda a controlar emocions, a saber-ne d’altres, a ser més oberts i fomenta la nostra empatia i creativitat. “, “m’ajuda a expressar les diferents emocions que sovint sento, m’ajuda a evolucionar a mi mateixa per dins. El teatre em dóna confiança”

Per altra banda i per a molts el teatre també els ajuda a desenvolupar la pràctica individual i col·lectiva de la comunicació amb ells mateixos i el món que els envolta: “Per mi és oblidar les teves pors”, “el teatre m’ha ajudat amb la timidesa”

La pràctica teatral amb adolescents els permet desenvolupar moltes capacitats de caràcter cognitiu com de síntesi, de memòria, d’imaginació, creativitat i de coordinació. Tanmateix millora el desenvolupament emocional, la capacitat d’expressió, d’empatia, augmenta l’autoestima i les habilitats socials.

Són molts els i les alumnes que han decidit cursar l’optativa de teatre. D’aquesta manera, tenen la possibilitat de durant una o dues hores a la setmana gaudir d’un espai diferent que els permet entre moltes altres coses i segons les seves paraules, divertir-se, expressar-se d’una manera diferent i sentir-se lliures.

A l’Institut Badia i Margarit, des dels seus inicis s’ha fet una aposta ferma i valenta en favor de les arts. L’assignatura optativa de teatre ocupa un lloc important dins del currículum del centre.