Sortida al castell de la Pobla de Claramunt

SORTIDA AL CASTELL DE LA POBLA DE CLARAMUNT

El passat dijous, 24 de febrer, els alumnes de 2n d’ESO de l’Institut Badia i Margarit vam anar d’excursió al castell de Claramunt.

És un castell ubicat dins el municipi de la Pobla de Claramunt, a l’Anoia. A partir d’aquesta sortida vam poder ampliar els nostres coneixements de l’edat mitjana, de la construcció i conservació del castell però també, de diferents castells de la comarca, entre altres informacions interessants.

Vam sortir de l’Institut a les vuit del matí, amb moltes ganes d’arribar-hi. Com més aviat millor. Vam anar caminant pel rec, pel parc fluvial i seguint la carena a l’altura de Vilanova del Camí. En alguns punts hi havia molta pujada, això requeria un esforç físic més elevat que en altres excursions que hem fet.

Quan faltaven uns quaranta-cinc minuts per arribar al castell, vam parar una estona per recuperar forces. Hi havia una bandera i un bon espai per esmorzar. Després vam seguir la ruta marcada pel cap d’estudis, en Santi.

En arribar al castell ens van dividir en tres grups, seguidament el guia ens va explicar aspectes molt rics del conjunt històric. Ens van portar a una sala i seguidament vam visionar un vídeo sobre com vivien les persones de l’edat mitjana. Després ens van donar un dossier on havíem d’anar buscant i escrivint diferents activitats relacionades amb el castell.

En acabar la visita guiada vam tornar a caminar per anar a l’Institut. Ens vam aturar una estoneta al mateix lloc on havíem parat per esmorzar, ja que anàvem bé de temps i així vam poder recuperar forces. Al cap d’una estona vam reprendre el camí cap a l’Institut.

Com a conclusió he de dir que la sortida ens va servir per acabar de reforçar el que ja havíem après a classe. Va ser un bon tancament del tema.

Ainara Pérez i Martí Marsal de 2nB.