Projectes de llengües estrangeres a l’institut Badia i Margarit

L’institut presenta Out of Eden a la Jornada d’Internacionalització

El dimecres 30 de maig, el professor d’anglès Joan Pere Roselló, i una alumna del nostre institut, Judit Prat, van presentar la seva experiència a Out of Eden a la Jornada d’Internacionalització de l’Educació: Ampliem hortizons, que es va fer a INEF Barcelona i que organitzava el Departament d’Ensenyament.

Out of Eden és una plataforma per a estudiants de Secundària que, en col.laboració amb Harvard i National Geographic, segueix el camí que el periodista Paul Salopek va iniciar el 2013 i que té previst d’acabar cap al 2020. L’alumnat segueix el trajecte del Paul en un treball conjunt amb alumnat d’altres països (en el nostre cas, Canadà i EUA) i reflexiona al voltant d’aspectes sobre la cultura, les tradicions i les migracions.

El nostre institut va entrar al projecte al gener del 2017 i està sent una experiència molt positiva, tant a nivell de pràctica de la llengua anglesa com a nivell de reflexió sobre diferents aspectes ètics, socials i culturals.

La Judit Prat va explicar la seva experiència a Out of Eden i en va mostrar part del seu treball (el mapa del seu veïnat, una recepta de cuina sobre els calçots que va compartir i els feedbacks que va rebre…) i reflexions: Out of Eden l’ha posada en contacte amb alumnes com ella, que viuen a milers de quilòmetres de distància, però que, en realitat, no són tan diferents: a tots els agrada escoltar música, les xarxes socials, menjar xuxes i ella ha trobat gent amb qui comparteix la passió per córrer.

Com a centre ens alegra poder presentar experiències com aquesta a altres centres i fer-los-en partíceps, però encara ens alegra més que la protagonista de la presentació hagi estat una alumna, o sigui, la vertadera protagonista de la història, del treball i de l’aprenentatge.

KA1: Estrategias Europeas para la consolidación de la competencia global y plurilingüe

Aquest dilluns, 25 de juny, i fins el 24 de juny de l’any que ve, el nostre institut participarà d’un Erasmus+, modalitat KA1, que s’ha elaborat i presentat conjuntament amb un grup de centres similars al nostre (tots, instituts públics de Catalunya). Aquest projecte es titula Estratègies Europees per a la consolidació de la competència global i plurilingüe i vol, per tant, aprofundir en el treball de llengües i en llengües. El projecte té com a objectius principals promoure l’intercanvi de bones pràctiques en el treball de llengües a nivell europeu i consolidar una xarxa de centres plurilingües.

Aquest KA1 complementa el treball d’ATIL (Avancem cap al Treball Integrat de Llengües) que va iniciar el centre el curs 2016-17 i comporta la mobilitat de, com a mínim, dos professors: amb estades de formació i/o amb visites a centres de referència amb períodes d’observació.  La primera actuació d’aquest KA1 es durà a terme ja aquest mes de juliol, amb una formació  Enseignement d’une matière en français , a Vichy. El període d’observació el farem durant el curs escolar a Eslovàquia.

Des d’aquí volem agrair tot el treball fet per tots els centres que formem el consorci i, molt especialment, el suport i impuls rebut per part del Servei de Llengües Estrangeres del Departament d’Ensenyament.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *