Programa Visita-Centres (I): ens visiten 5 instituts de la Catalunya Central.

Aquest curs formem part del pla pilot del programa Visita-Centres, organitzat i coordinat des de Serveis Educatius dels Serveis Territorials de la Catalunya Central, i som un de la vintena de centres receptors de professorat de centres visitants que venen a conèixer el nostre centre.

Aquest programa ens involucra en tres aspectes:

a) Som centre receptor d’instituts i escoles visitants que venen a conèixer el nostre centre i amb els quals compartim un matí en el qual expliquem alguna de les singularitats del nostre projecte: estructura de grups, estructura horària, tutories i orientació, matèries AICLE i ÉMILE, distribució d’espais…  I assistir a algunes sessions o parts de sessions d’alguna matèria.

b) Som centre visitant d’altres centres receptors i en acabar aquest trimestre haurem visitat, per exemple, l’institut Manresa-Sis, l’institut Lluís de Peguera, l’institut de Gurb o l’institut La Plana

c) La reflexió i la transformació en el centre. Tant les visites que fem com les visites que rebem són font d’experiències i de realitats inspiradores per a nosaltres per a la millora, que es transfereixen a la totalitat del claustre i a partir de les quals reformulem aspectes del nostre dia a dia educatiu.

Aquesta experiència no és nova per a nosaltres ja que el curs passat ja vam intercanviar visites similars amb altres centres de Catalunya en el marc del nostre projecte Erasmus+ i/o amb altres centres que vam visitar pel nostre compte i dels quals, enguany, ja n’hem incorporat alguns aspectes el més visible, per a les famílies, el full de seguiment d’avaluació (llençol verd).

El dimecres 18 de febrer ens van visitar professors i professores de l’institut Bisaura i de l’institut Castell de Quer i aquest dimecres 25 de febrer ens visitaran representants de l’institut Manresa-Sis, de l’institut Cardener i de l’Institut-escola Sant Jordi.

Podeu llegir la notícia del Departament d’Educació a  http://ensenyament.gencat.cat/ca/arees-actuacio/centres-serveis-educatius/centres/experiencies-educatives/prova-pilot-visita-centres/

Institut Badia i Margarit – Igualada