ODS? Sabeu què són? A càrrec d’Unai B.

Soc l’Unai Boada, alumne que cursa Cultura Científica a 4rt d’ESO i que ha de dur a terme un treball relacionat amb els ODS. Però comencem pel principi: estic segur que molts de vosaltres no sabeu encara què son els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Doncs bé, aquests objectius són part de l’agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible, creada per les Nacions Unides, que consisteix en una sèrie d’objectius a aconseguir el 2030, tals com la fi de la fam al món, la igualtat de gènere i l’acció pel clima. Amb això es promou el desenvolupament sostenible de la societat, reduint desigualtats i emissions de CO2, per exemple.

Doncs bé, nosaltres havíem de buscar accions que formin part d’aquesta agenda de Desenvolupament Sostenible aquí a Catalunya, per tal de promoure-les i visibilitzar-les. Jo, per exemple, vaig escollir-ne dues, dutes a terme a Granollers. Una d’elles és la recuperació de rieres i rius de Catalunya, que estan sent contaminats i els seus ecosistemes s’estan veient debilitats. L’altre és una campanya de l’Ajuntament de Granollers, que vol que el Pla estratègic de la seva ciutat es basi en la agenda anteriorment mencionada.

Aquests objectius em semblen una manera molt bona de promoure les accions sostenibles, no només a nivell mediambiental sinó també social. Tot i així, m’entristeix veure que quasi no n’hi ha, d’iniciatives d’aquest tipus de fet aquí a Igualada amb prou feines n’hi ha quatre o cinc. Personalment, jo ja coneixia els ODS abans de fer aquest treball, però probablement una quarta part d’aquest institut no sabia què eren abans de llegir aquest article, o si no l’han llegit, encara no ho saben.

Unai Boada, 4t B. Cultura científica.