Narradores de ciència i tecnologia

L’alumnat de 1r d’ESO, des de les matèries de ciències i tecnologia, vam fer un projecte sobre les dones científiques i tecnòlogues. Ens vam distribuir per grups i vam buscar informació sobre una científica i una tecnòloga. Cada grup va fer una presentació i la vam exposar davant la resta de companys de classe.

Vam buscar informació sobre la seva vida, les dificultats que es van trobar  per ser dones, vam escriure una opinió i reflexió personal, que ens havia sorprès i si la situació ha canviat actualment.

Amb aquests treballs, vam tractar diferents aspectes com per exemple les diferències entre les dones i els homes, la igualtat de gènere o les dificultats que van tenir a l’hora de fer els seus projectes o investigacions.

Des de ciències vam estudiar la vida d’algunes científiques com per exemple Hipàtia d’Alexandria, Lise Meitner, Rosalind Franklin o Marie Sklodowska. I des de tecnologia Ada Lovelace, Roberta Williams o Katherine Johnson, entre d’altres.

Pels alumnes, aquest treball ens ha semblat molt interessant i hem conegut les dificultats que es trobaven algunes científiques o tecnòlogues només pel fet de ser dones.

Jan Somolinos  i Amin Ouqeddach