L’institut certifica en projectes d’innovació

La resolució EDU/3348/2022, de 26 d’octubre, va obrir convocatòria pública per al reconeixement de projectes d’innovació pedagògica de centres educatius i des de l’institut Badia i Margarit hi vam presentar el nostre projecte Més enllà del MUFPS: com hem aplicat el MUFPS a altres àmbits: erasmus, FCT i Estades a l’empresa dins dels àmbits d’organització i gestió educatives i de la relació i la cooperació amb la comunitat i l’entorn.

Els objectius principals d’aquest projecte són:

• Donar a conèixer el centre, el projecte educatiu i la singularitat organitzativa i d’alguns projectes.
  • Continuar ampliant la xarxa de diferents tipus de centres i serveis que intervenen i enriqueixen el nostre fer diari al centre.
  • Transferir bones pràctiques i possibilitats del programa a altres entorns: Erasmus+, Estada Empresa / FCT

El projecte es basa en el que ens ha definit com a centre des de bon inici: l’aprenentatge projectat i l’obertura a l’entorn. Així, a través d’aquest programa no només hem rebut alumnes en pràctiques de les universitats, sinó que també hem tingut alumnes en pràctiques de cursos del SOC, alumnes en pràctiques de diferents cicles formatius, hem rebut alumnes eslovacs a cursar un trimestre al nostre centre, hem fet intercanvis i visites amb professors eslovacs, hem participat d’Erasmus+ i hem organitzat l’Estada a l’Empresa de Batxillerat, matèria que aquest curs cursen 7 alumnes de 2n de Batxillerat i 4 alumnes de 1r de Batxillerat i que ens permet aproximar-nos al món empresarial.

Aquesta nova certificació se suma a les certificacions en innovació que ja tenim al centre:

Moltes gràcies a tot el professorat, professionals, universitats, instituts, empreses i centres de l’estranger que feu possible implementar aquest programa i aquesta obertura del centre a l’entorn, i que de ben segur que posa bastida a la FP del curs que ve.

Institut Badia i Margarit