L’institut Badia i Margarit, finalista a mSchools.

El dissabte 8 de juny va tenir lloc a la Farga de l’Hospitalet de Llobregat la final dels premis mSchools i un projecte del nostre institut va ser seleccionat com a un dels quaranta-cinc finalistes d’ESO de tot Catalunya, per a la modalitat App Education. El projecte, RIUDER, va ser desenvolupat per Nil Alarcón, Katerine Maldonado, Lluc Miquel, Kilian Pineda, Judit Prat i Emma Santano, tots ells alumnes de 4t d’ESO i que aquest curs han cursat l’optativa de TIC. El projecte l’ha tutoritzat el professor Pep Llohis, professor de matemàtiques, informàtica i coordinador del centre.

El projecte que han triat s’emmarca dins de l’objectiu 4, de la UNESCO, per tal d’afavorir una educació de qualitat per a tothom.

L’aplicació desenvolupada està pensada per afavorir l’èxit escolar, posant en contacte famílies i alumnes que necessiten suport puntual o continuat de classes de suport, i professorat disposat a ajudar i a guanyar uns diners extres, tot sota el paraigua del mínim cost, paral.lel al projecte del nostre institut.

L’alumnat va desenvolupar l’app, la pàgina web, una presentació de l’aplicació, els cartells de difusió, el logo, el lema i, per a la trobada de dissabte, va encarregar polos d’uniforme i enganxines amb el logo i el lema de l’app Together we will succeed in a quality education, sens dubte, un lema que al nostre institut també volem fer nostre. Tot, simulant una fira de venda d’aplicacions mòbils on els suposats clients (públic i jurat) venien, demanaven informació i els alumnes, en aquest cas, desenvolupadors de l’aplicació, havien de vendre el producte.

A banda de tot això, van haver de vendre la seva aplicació amb un pitch de dos minuts, en anglès, i van haver de defensar el seu producte i el seu stand davant d’un jurat que anava passant per totes les diferents aplicacions. Van ser dos moments de nervis, amb preguntes complicades que van saber respondre sense problemes.

Podeu veure els cartells informatius a l’entrada del nostre institut i visitar el web del projecte a https://riuderappcomany.wixsite.com/website

És la primera vegada que ens presentem a aquest projecte i de 4 projectes que vam presentar, un ha arribat a la final. Estem molt contents per l’experiència que ha suposat tant per als alumnes participants com per al centre el fet de viure tot aquest procés que va culminar amb el matí de dissabte ple d’intercanvis i experiències. No vam guanyar cap premi, però tots plegats hi vam guanyar molt: ens emportem una gran experiència que seguirem treballant i desenvolupant a l’institut durant els propers anys.

Des d’aquí volem felicitar a tot l’alumnat que ha participat a mSchools amb entusiasme i molt especialment als alumnes que han convertit RIUDER en una realitat, i als pares i mares que els han donat suport i acompanyat durant tot aquests dies, especialment els últims, plens de nervis i emocions.

Un agraïment també per tot el professorat que ha ajudat l’equip de RIUDER a preparar amb èxit el seu pitch: Maria Macià, Joan Pere Roselló, Raquel Ramos i Jordi Payró.

Pep Llohis, Santi Cahner i Judit Serra

A continuació us deixem el pitch que van preparar els alumnes i que, a l’hora de la veritat, és va aproximar molt al que havíem preparat:

Spain is the second country in Europe in terms of high school failure. One out of three families can not afford private lessons. If you are one of these families  where homework and exams are a big issue for your children, you need to know us no matter what your social background or income is. We are affordable to everyone.

RIUDER is the first educational app that really challenges school failure. Moreover it’s simple to use and really cheap. If you want to overcome academic obstacles, download RIUDER It’s three times cheaper than a conventional private teacher and much more effective.  It’s aimed at parents and students, mainly at compulsory education and offers a wide range of teachers of different subjects 24/7. Riuder also helps you save time and money. Learning and school support take place on line so we are environmentally friendly.The app has a free forum to check any doubts that the student has.

Riuder teachers are active teachers currently working in the field of education so they have up to date significant strategies to help students with their school tasks. Schedules and methodology are tailored to suit the needs of students.

Are you a good teacher? Do you want to help students and make some extra money? Download RIUDER app and sign into the teacher’s zone.

Are you a parent or a student in need of help? RIUDER is your educational app. Download the app and join us.

Success is possible with RIUDER. Thank You