L’HORT

HORT

A les acaballes de la primavera i a les portes de l’estiu hem fet realitat una idea que ens bullia al cap des del juliol del curs passat: construir un hort escolar amb els alumnes de l’optativa d’escola verda. Embrutar-se les mans de terra, haver-se d’ajupir constantment, observar el creixement lent del planter ens transporta als nostres orígens i ens ensenya que la millor virtut és la paciència.

Ara, l’hort és una realitat que ha requerit la feina d’alumnat i professorat en diferents passos. Primer triar amb els alumnes un bon lloc per fer l’hort, seguidament preparar la terra i esponjar-la, després vam comptar amb la col·laboració del senyor Fàbregas, un pagès molt trempat que té una granja al costat del nostre institut, i ens ha donat fems per adobar la terra. Més endavant, s’ha fet l’aportació de terra bona i els jardiners de l’Ajuntament ens hi han donat un cop de mà amb el motocultor per barrejar-la i preparar-la. Els nois i noies ja frisaven per començar a plantar i regar. Al sindicat dels pagesos hem comprat: pebroteres, tomaqueres, mongeteres, alberginieres, melons, plantes aromàtiques i flors.

Ara ja tenim feina i, sobretot, ganes de fer-la.

Agraïments: A l’escola Gabriel Castellà per cedir-nos un trosset del seu pati.