La química del color. Dona color a la vida. Alumnes de 2n d’eso B

Al llarg d’aquest trimestre els alumnes de 2n d’eso B, hem fet el projecte de La química del color. Dona color a la vida.

En aquest projecte hem descobert  anècdotes sobre el color, com crear la nostra pròpia pintura a partir de diferents aglutinants i fins i tot aspectes sobre la fotosensibilitat. En aquest projecte hem combinat la teoria amb la pràctica així com l’art amb la ciència.

La cianotipia va ser l’últim experiment que vam fer. Una barreja amb elements químics que quan feies la massa quedava d’un color groguenc, a l’exposar-la al sol reaccionava amb la llum solar i anava canviant de color des d’un blau a un verd, fins a acabar a un gris. Quan ja estava suficientment grisa, va ser el moment quan vam posar la barreja a l’aigua i l’aigua oxigenada, finalment va quedar blau i blanc amb la imatge plasmada en el paper.

Aquesta és una breu explicació del que hem fet els alumnes de 2n d’eso B durant aquest trimestre a l’hora de projecte.

I aquí teniu un collage amb les imatges plasmades sobre el paper com a resultat d’aquest darrer experiment: