El nostre món al 2050 sense reciclar…, per Abimael Campillo.

En les últimes sessions de tutoria, els alumnes de segon hem estat treballant diversos temes relacionats amb l’escola verda amb una plataforma molt coneguda, Lego. Un d’aquests temes era construir amb les peces donades aleatoriament un món futur amb la condició de que no reciclem.

Moltes de les idees que han sorgit eren molt expressives i al juntar totes les opinions dels companys, hem pogut arribar a una possible reflexió.

“Si els humans continuem sense reciclar, (la gran majoria) acabarem entrant en guerra per recursos, això provocaria moltes morts i molta brutícia. Si això passa, haurem de prendre mesures molt estrictes per evitar que la nostra raça s’extingueixi comlpletamen, algunes d’aquestes mesures seràn:

• Prohibir accés a zones no contaminades.
  • Tancar a les flors i la natura uqe quedi en  vitrines (com un museu).

Aquestes mesues no cesaràn fins al punt en que ni nosaltres podrem respirar i aleshores hauràn de substituir els nostres órgans vitals per maquinària, i com no podrem viure a la superfície terrestre haurem de viure en càpsules aérees aÏllades de contaminació. Finalment, haurem de marxar del planeta i habitar un altre, quan contaminem aquell nou planeta, tornarem a marxar, i així succesivament fins que ens extinguim o s’estingeueixin els planetes.

Com que això passi, desde el BiM ens hem conscienciat en aquest projecte mab varis lemes com Recicla al Badia, Utiliza les 3R: Reciclar, Reutilitzar i Reduir… Amb aquesta reflexió volem que vosaltres a casa també us preocupeu pel medi ambient del futur.”